abonneer nu
Lokaal autonieuws

‘Klasien is veel meer dan receptioniste’

Geplaatst op maandag 29 januari 2018 13:50
  • © Wilbert Bijzitter

pinterestmail

Meppel - ‘Wat ik met auto’s heb? Ik heb vooral iets met mensen. Omgaan met mensen geeft mij energie. En daarom pas ik zo goed bij Broekhuis’. Aan het woord is Klasien Fennema (34).

Sinds 1 december vorig jaar is Klasien de Service Adviseur van Broekhuis Meppel aan de Ceintuurbaan 100. Zij is het eerste aanspreekpunt bij de vestiging en zorgt ervoor dat de klanten zich op hun gemak voelen en weer tevreden weer naar huis gaan. Hoewel zij al jaren ook zelf in een Ford rijdt, komt ze uit een geheel andere sector. ‘Sinds mijn opleiding heb ik in een bloemisterij gewerkt. Ook daar ging het om creativiteit en goed omgaan met klanten.’

Onbezorgde mobiliteit

Vestigingsdirecteur Wiebe te Velde is blij met Klasien. ‘Zij past prima in onze bedrijfscultuur. Bij Broekhuis willen wij hoe dan ook mensen helpen, wij willen ze altijd recht in de ogen kunnen kijken en wij willen onze klanten altijd veilig thuis laten komen. Het gaat ons om een onbezorgde mobiliteit. Klasien speelt in dat hele proces een belangrijke rol en is daarmee veel meer dan alleen een receptioniste.’ Te Velde wijst erop dat Broekhuis niet voor niets zo hard groeit. ‘Inmiddels telt ons bedrijf 1300 medewerkers en verkopen wij 13 merken. Dat kan alleen als je als bedrijf mensgericht bent, oplossingsgericht en betrouwbaar.’ 

WhatsApp

Goede medewerkers maken vandaag de dag het verschil. Maar ook moderne communicatievormen zijn belangrijk. Zo communiceert Broekhuis via WhatsApp met de klanten. ‘Een foto van een versleten remblokje maakt in een klap duidelijk waarom die moet worden vervangen.’ Maar ook kunnen klanten zelf via het computersysteem een afspraak inplannen. 'Door het kenteken in te voeren, gaat dat snel en simpel.’

Een goede service zit hem ook vaak in kleine dingen. Klanten kunnen als dat beter uitkomt na sluitingstijd hun auto ophalen. De sleutels liggen dan bij het benzinestation. Uiteraard kan ook gebruik worden gemaakt van een haal- en brengservice.’


Wiebe wijst nog op het jaarlijkse onderhoudspakket. Voor een vast bedrag slechts € 229,- (inclusief BTW) krijgt de rijder een complete onderhoudsbeurt volgens de inspectielijst zonder bijkomende kosten. ‘Een unieke service, die overigens niet alleen voor Fordrijders is. Broekhuis heeft apparatuur en kennis voor en van alle automerken.’ Plannen van een beurt? 
Ga naar www.broekhuis.nl

 

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'Steenwijker Courant' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.
LAAT EEN BERICHT ACHTER

U moet zijn ingelogd om een bericht te kunnen plaatsen. Log in of registreer je om een reactie te kunnen plaatsen.