abonneer nu
dossiers
Schiphol wil in de toekomst ongeveer 10.000 vluchten naar Lelystad Airpo...
Drie voormalige directeuren van de regionale netbeheerder Rendo in Meppe...
Intergemeentelijk Samenwerkingsverband Werk en Inkomen Steenwijkerland ...
Bij de politie kwamen meerdere meldingen binnen over lokale drugsoverlas...
Actueel

Fizz en FennArt bundelen de krachten: ‘Samen kunnen we nóg meer bieden’

Geplaatst op dinsdag 26 februari 2019 13:38
  • © Daan Prest

  • Het pand waar Fizz en FennArt gevestigd zijn. © Daan Prest

  • Michiel ten Brink en Esther Steenbergen © Daan Prest

pinterestmail

Meppel - Michiel ten Brink en Esther Steenbergen kenden elkaar al jaren en zagen de ander nooit als concurrent in de marketing- en communicatiebranche. Nu slaan ze de handen ineen. FennArt is vanaf heden te vinden in het pand van Fizz, aan de Parallelweg 1 in Meppel.

‘Wij vormen gezamenlijk een digital agency. Meppel is misschien niet de eerst vestigingsplaats waar je aan denkt. Amsterdam is in veel ogen meer de plek om mooie plannen te ontwikkelen voor grote merken. Maar daarin zijn wij eigenwijs: 60 minuten van Amsterdam is vele malen dichter bij het hart van het merk. Hier in Meppel, ook wel klein Amsterdam genoemd, hebben onze mensen letterlijk en figuurlijk volop de ruimte om fundamenteel na te denken over het wezen van een merk. Met als gevolg dat er sterke concepten ontstaan voor onze klanten’, zegt Esther, eigenaresse van FennArt.

Full service reclamebureau

Voorheen was FennArt gevestigd in Steenwijk. ‘We zaten op een mooie locatie in een prachtig pand aan de Kornputsingel’, zegt eigenaresse Esther Steenbergen. ‘FennArt is een full service reclamebureau en bestaat al 40 jaar. We krijgen opdrachten vanuit de gemeente Steenwijkerland, maar ook van grote landelijke bedrijven. Aan klussen dus geen gebrek. Toch willen we de klant nog meer bieden en daarom zijn we een samenwerking aangegaan met Fizz. We zitten in dezelfde branche en doen soortgelijke opdrachten, maar we hebben wel allebei ons eigen expertise. Door onze krachten te bundelen, kunnen we een verdiepingsslag maken, waarbij we nog beter kunnen inspelen op de vraagstukken van onze opdrachtgevers. Die bevinden zich steeds vaker op het speelveld waar online en offline marketingcommunicatie samenkomen. Dat vraagt van onze kant ook meer disciplines waarin we thuis moeten zijn.’

Net als Fizz richt FennArt zich op marketing-communicatie, positionering, merkenbeleid en social media – met de focus op creativiteit. De medewerkers van Fizz zijn ieder gespecialiseerd in een bepaald onderdeel van de conceptvorming en online marketing. Op de 3e etage van het pand aan de Parallelweg bevinden zich de content ontwikkelaars, marketingspecialisten, en online-experts. Sinds juli wordt het team versterkt door de medewerkers van FennArt.

‘We hebben toen bewust geen ruchtbaarheid aan de samenwerking gegeven. We wilden onze bedrijven namelijk eerst goed integreren. Dat is eigenlijk direct goed verlopen. De samenwerking werpt dagelijks zijn vruchten af’, zegt Michiel ten Brink, eigenaar van Fizz.

Grote passie

Voor de beide ondernemers is hun werk in de marketingbranche een grote passie. ‘Er zijn zoveel mooie aspecten binnen dit vak. Je levert een compleet pakket af en tilt daarmee een bedrijf of organisatie naar een hoger niveau’, zegt Michiel. ‘Het is dus niet alleen het maken van een bedrijfsidentiteit’, vult Esther aan. ‘Dat kunnen we hoor, maar als niet eerst de positionering van het bedrijf bepaald is, dan werkt het niet. Daarom beginnen we met het leren kennen van een bedrijf, kijken we wat het bedrijf uniek maakt en zorgen we vervolgens voor een passende strategie. Het is mooi om te zien dat we hiermee ook vaak nieuwe energie weten te creëren binnen het betreffende bedrijf.’

Dat betekent dat Esther en Michiel naar hun klanten toe gaan. ‘Je werkt echt met het DNA van een bedrijf. Ik sta regelmatig tussen de machines, zodat ik weet hoe een product tot stand komt en waar het bedrijf voor staat. Dat is heel belangrijk, want alleen dan kun je de visie van de klant goed overbrengen’, aldus Esther.

Vervolgens wordt er een plan gemaakt. ‘Soms denken mensen dat we een kant en klaar pakket op de plank hebben liggen, maar dat is een misvatting. Ieder bedrijf is anders, elke missie en visie vergt een andere strategie.’ Als deze duidelijk is, gaan Fizz en FennArt aan de slag. ‘Hier in Meppel zijn alle mensen en middelen aanwezig om de strategie uit te werken. Content leveren, een logo en huisstijl ontwikkelen en deze vervolgens plaatsen op een compleet nieuwe website en social media; het kan allemaal.’

De samenwerking levert ook voor de ondernemers zelf veel op. ‘We waardeerden elkaars ondernemerschap enorm en helpen elkaar waar het kan’, zegt Michiel ten Brink. ‘Het bevalt ons beiden goed om onder 1 dak te werken.

Momenteel werken Fizz en FennArt aan een gezamenlijke website. Deze gaat binnenkort online.

whatsappTip de redactie via WhatsApp! Voeg 'Steenwijker Courant' toe als contact in uw telefoon, 06-5751 5176, en stuur ons uw tips, foto’s en video’s.