abonneer nu
Dossiers
vinkje
DE STELLING
poll
Motorcross
Crossende motoren produceren veel lawaai. Dat bleek onlangs weer in Steenwijkerland, waar de motoren tot in het Kornputkwartier te horen waren. In Staphorst vechten omwonenden van een crossbaan vanwege de overlast de omgevingsvergunning voor de rechter aan. Onze stelling: Een keer per maand lawaai door een motorcross vind ik acceptabel.
Droogte en hitte 2018

Het is officieel droger dan in 1976 in Nederland en vanaf 23 juli is er een hitteplan van kracht.

dossiers
Dossier artikelen
ignore touch
14-10-2018 om 15:17
Nijeveen - Boeren beleefden deze zomer spannende tijden. Zo’n lange periode van droogte en hitte hadden ze nog niet eerder meegemaakt. Hoe zou de oogst uitpakken? Op die vraag hebben de...
ignore touch
27-08-2018 om 15:43
Regio - Het Waterschap Drents Overijsselse Delta heeft voor bijna alle dijken het beweidingsverbod ingetrokken.
ignore touch
11-08-2018 om 15:36
Regio - De ene voetbalclub zit tussen hoop en vrees, de andere club ziet het helemaal goed komen. Duidelijk is dat vrijwilligers zich vele uren per dag uit de naad werken om de velden te...
ignore touch
08-08-2018 om 19:19
Steenwijk - De droogte is een plaag voor mens en dier. Die gaan gebukt onder de verzengende hitte, al lijkt er zicht op enige afkoeling. Ook de sportvelden hebben last van de warmte. Straks gaan...
ignore touch
06-08-2018 om 08:21
Het landelijk gemiddelde neerslagtekort bedraagt inmiddels 300 mm. Nog nooit verdampte in de periode van 1 april tot en met 5 augustus zoveel meer vocht dan er gevallen is meldt Weeronline.
ignore touch
03-08-2018 om 15:15
Regio - Nagenoeg alle agrariërs in de gebieden waar een onttrekkings- en beweidingverbod geldt houden zich aan deze regels.
ignore touch
02-08-2018 om 11:39
Regio - Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat gaat extra maatregelen nemen in verband met de aanhoudende droogte in Nederland. In een persconferentie maakte Rijkswaterstaat...
ignore touch
01-08-2018 om 12:19
Regio - ​Na een recorddroge juli brengt ook augustus nauwelijks regen. Tot het weekend is het droog, zonnig en zeer warm. Bij maxima van 25-34 graden verdampt veel vocht. Hierdoor stijgt het...
ignore touch
01-08-2018 om 10:13
Willemsoord - De droogte houdt Nederland al enkele weken in haar greep.
ignore touch
31-07-2018 om 07:08
Regio - Nog nooit werd in juli zo weinig regen gemeten als dit jaar. Landelijk gemiddeld viel slechts 11 mm. HToen scheen de zon 316,3 uur. et record stond op 16 mm, geregistreerd in 1921....
ignore touch
28-07-2018 om 15:52
Regio - Om verdere schade aan de kurkdroge dijken te voorkomen, stelt Waterschap Drents Overijsselse Delta (WDODelta) vanaf woensdag 1 augustus een beweidingsverbod op alle dijken in.
ignore touch
27-07-2018 om 18:20
Regio - Het onttrekkingsverbod verbod in Paardeweide-Veendijk is uitgebreid door het waterschap Drents Overijsselse Delta (WDODelta). Vanwege de aanhoudende droogte en het uitblijven van neerslag...
ignore touch
27-07-2018 om 07:06
​Regio - In De Bilt is het afgelopen nacht niet kouder geworden dan 23,6 graden. Daarmee was het niet alleen een officiële tropennacht, maar zelfs de warmste nacht ooit gemeten! Het absolute...
ignore touch
26-07-2018 om 20:43
Willemsoord - In de kerk was het lekker koel, megaparasols hielden op het terras van De Steen de zon in toom, maar op het sportplein bij het multifunctioneel centrum ging het kwik in de...
ignore touch
26-07-2018 om 16:33
Regio – Nog altijd is er op de meeste plaatsen in de omgeving geen druppel water gevallen en zoeken de mensen verkoeling in het zwembad. Dat vinden ze bij ’t Tolhekke, Bosbad Vledder en Bad...
ignore touch
26-07-2018 om 12:57
Regio - Door de aanhoudende warmte wordt momenteel circa 45% méér water verbruikt dan normaal. Dat meldt waterbedrijf Vitens. Inwoners van Overijssel, Friesland en de Noordoostpolder kunnen...
ignore touch
26-07-2018 om 11:33
Regio - In De Bilt is om 11.20 uur de temperatuur naar 30,0 graden gestegen. Daarmee is het op het landelijke hoofdstation voor de derde maal tropisch warm en kunnen we spreken van een officiële...
ignore touch
26-07-2018 om 11:29
Havelte - Wijnboer Peter Pels van wijngaard Havelte heeft deze weersomstandigheden in de dertien á veertien jaar dat hij druiven teelt nog niet meegemaakt. ‘Nu profiteren de druiven er nog van,...
ignore touch
25-07-2018 om 19:24
Regio - Al enige tijd genieten we van het zomerse weer. Inmiddels zijn we er misschien al wat beter aan aangepast dan in het begin, maar we zijn toch wat minder actief dan wanneer het kouder is....
ignore touch
25-07-2018 om 15:12
De Bult - Groot alarm voor de brandweer nadat een bosbrandje werd ontdekt achter Fredeshiem aan de Eiderberg in De Bult.
ignore touch
25-07-2018 om 08:09
Het is officieël droger dan in 1976 in Nederland. Het neerslagtekort bedroeg op 25 juli 1976 gemiddeld in het land zo’n 257 mm en dit jaar is dat al 261 mm. Daarmee is het voor het eerst droger...
ignore touch
24-07-2018 om 18:55
Regio - Het KNMI heeft vanaf woensdagochtend code oranje afgekondigd in verband met de grote hitte.
ignore touch
24-07-2018 om 16:44
Lheebroek - Het Taribush Kuna festival viert feest. Het vierdaagse cultuurfestival vindt voor de tiende keer plaats. Van donderdag tot en met zondag zijn jong en oud weer welkom op het prachtige,...
ignore touch
24-07-2018 om 13:05
Regio - Waterschap Drents Overijsselse Delta (WDODelta) zet het waterpeil in de boezem van Noordwest-Overijssel tijdelijk op. Hiermee creëert het waterschap een buffer om de kwetsbare natuur van...
ignore touch
23-07-2018 om 14:44
Diever - De Brinkloop in Diever van komende dinsdag is afgelast, vanwege de weersvoorspellingen.
ignore touch
23-07-2018 om 14:03
Regio - In de gehele gemeente Westerveld en De Wolden geldt een stookverbod, vanwege de aanhoudende droogte en gevaar voor de omgeving.
ignore touch
23-07-2018 om 12:48
Vledder - Bosbad Vledder verruimt tijdens de warme dagen de openingstijden. Temperaturen van boven de dertig graden zijn de komende dagen geen uitzondering.
ignore touch
23-07-2018 om 12:08
Noordwolde – De NK-grasbaanraces die zondag in Noordwolde zouden worden gehouden, gaan niet door. De droogte gooit roet in het eten.
ignore touch
23-07-2018 om 11:45
Regio - Vanaf vandaag is het Nationaal Hitteplan van kracht, daarom is er nu een code geel voor aanhoudende hitte van kracht. Wat betekent dat voor jou? We zetten een paar tips voor je op een rijtje.
ignore touch
22-07-2018 om 19:35
​Hardenberg - Het is warm in Nederland. Veel mensen genieten van warm zomerweer. Maar sommige mensen kunnen last krijgen van de hitte, bijvoorbeeld ouderen.